Corporate video is actueler dan ooit!

De onderzoeksgroep van het Departement Communicatie van de Artesis Plantijn Hogeschool doet sinds september 2010 onderzoek naar Bedrijven en Bewegende Beelden. Vandaag de dag zijn de mogelijkheden oneindig.

In een eerste fase onderzochten de onderzoekers literatuur en deden ze diepte-interviews bij opdrachtgevers en producenten.  In de tweede fase bestudeerden ze  door middel van een inhoudsanalyse de vorm en inhoud van ingezonden films voor het Festival van de Bedrijfsfilm. In de derde fase trachtten de onderzoekers de corporate video in kaart te brengen aan de hand van een grootschalige survey bij productiehuizen.

De onderzoekers gaven over de resultaten van de eerste twee fasen een presentatie en schreven een paper:
In mei 2012 werden op het Festival van de Bedrijfsfilm eerste tussentijdse resultaten gepresenteerd.  De handouts van deze presentatie vindt u hier.

In september 2012 presenteerden de onderzoekers tussentijdse resultaten op het Euprera-congres (European Public Relations Education and Research Association)   in Istanbul. De abstract van hun onderzoekspaper vindt u hier.   De full text versie is verschenen in het boek.

De uiteindelijke resultaten van het onderzoek werden bekendgemaakt op de Corporate Video Experience Day, die plaatsvond op 30 mei 2013.

De studentensatelliet 2013 maakte, in samenwerking met de Academie van de Bedrijfsfilm, een magazine rond corporate video. Bekijk het resultaat!